tirsdag 6. april 2010

Kirken med Ma!

Vi er inne i den andre uken av påskeferien. I løpet av forgje uke har jeg vært med Ma (bestemor) på gudstjenester og på samlinger i forbindelse med kirken. Religion er veldig viktig i Sør Afrika, en slags tilhørlighet. I huset vårt bor det hinduer, muslimer og kristne. Jeg kan ikke være annet enn ærlig å si at de fleste nordmenn har et litt annet syn på religion og kristendommen enn Sør Afrikanere.

Ma og meg utenfor kirken. Jeg er så glad i henne, hun behandler meg som hennes eget barnebarn. Men jeg savner mormor og farmor...

5 kommentarer:

  1. Nyttig lærdom, Mathilde, hyggelig at du har så god kontakt med Ma

    SvarSlett
  2. så bra! :-)

    blir spennende å se om du har fått et annet syn på religion når du kommer hjem.

    Så fin du var i kjolen din :)

    SvarSlett
  3. du var kjempefin i kjolen din! koselig med Ma, ho var kjempesøt! vi skal forresten hjem til deg til fredag og bake boller :)

    SvarSlett
  4. åå! Så fin kjolen din ble!!:):)

    Spennende å se hvordan religionene er andre steder!:)

    SvarSlett
  5. Det er veldig spennende å se hvordan andre har det. Kan tenke meg at det er store forskjeller!!

    SvarSlett